Przejdź do głównej zawartości

Czego nauczył mnie dietetyk czyli omlet białkowy z vitafiber i sosem bez cukru - choć nie zero kalorii

Jakiś czas temu w ramach postanowienia zapanowania nad sylwetką skorzystałam z usług jednego z popularnych dietetyków prowadzących konsultacje on-line. Dietetyk & trener w jednym wysłał mi ankiety dotyczące stanu zdrowia i preferencji żywieniowych oraz dzienniczek, w którym przez kilka dni miałam rzetelnie zapisywać wszystko co jem aby na tej podstawie mógł się zorientować jaki jest mój problem dietetyczny.
Dieta nie spełniła moich oczekiwań - byłam wręcz przejedzona, bardzo doskwierał mi brak owoców i nakaz jedzenia aż dwóch mięsnych posiłków dziennie. Za to jedna z wytycznych dietetyka bardzo przypadła mi do gustu - na śniadanie zero węglowodanów! Tylko białko, dużo białka i niemało tłuszczu. W ten sposób do mojego menu trafił na stałe omlet białkowy:
  • szybki
  • pyszny
  • łatwy
  • syci na długo
Do przygotowania omletu używam naturalnego syropu Vitafiber, który pełni kilka funkcji: słodzi (ma słodycz zbliżoną do miodu), jest źródłem błonnika, a dodatkowo w bezglutenowych produktach działa jak klej łącząc ze sobą składniki. Omlet z vitafiberm jest puszysty, soczysty i nie rozpada się pomimo, że jest bezgutenowy.
Z dodatkami do omleta proteinowego było trochę kombinacji - wg zaleceń dietetyka omlet miał być smarowany masłem orzechowym, najlepiej z nerkowców - niestety okazało się, że omlet z 3 łyżkami masła orzechowego to więcej niż jestem w stanie w siebie wepchnąć, więc zrezygnowałam z masła,, zastąpiłam je za to syropem - ale nie syropem zero kalorii, tylko syropem bez cukru. Przetestowałam dziesiątki (serio) syropów zero kalorii, znam wszystkie marki i wszystkie smaki, i choć wiele z nich jest smaczna (najbardziej lubię karmelowy walden i czekoladowo-orzechowy Franky), to jednak nie dają pełnej słodkiej satysfakcji - syropy Colac są słodzone maltitolem i towarzyszą mi od lat, moim absolutnym ulubieńcem jest sos toffee - niczym nie różni się w smaku od sosy w tubach, którymi polewane są gofry w budkach - niczym, poza tym, że nie ma cukru of korz :)

Składniki omleta białkowego
Odżywka białkowa i syrop vitafiber w misce
 Do miski wsypuję odżywkę białkową, polewam vitafibrem, dodaję jajka

 Mieszam składniki - najlepiej sprawdza się packa silikonowa, w trzepaczkę wklejało się ciasto. Masę wylewam na bardzo (!) mocno rozgrzaną patelnię nasmarowaną ghee, smażę minutę z jednej strony i 20 sekund z drugiej

Gotowego omleta polewam sosem - jak widać Colac jest bardzo gęsty, trzeba go wytrząsać z butelki i rozsmarować po omlecie nożem. Mniam!

Komentarze

Popularne posty z tego bloga

Uniwersalny przelicznik kuchennych miar i wag czyli ile waży filiżanka mąki, ile to jest 1 oz oleju i jak przeliczyć F na C?

Wiem, że wiele spośród Was równie często jak ja sięga do anglojęzycznych przepisów. Niby każdy wie ile to uncja, ale gdy czytam przepis zawsze szukam w internecie kalkulatora miar i wag aby sprawdzić czy dobrze liczę. Podobnie z temperaturami pieczenia – tu akurat czuję się bardziej usprawiedliwiona, bo przeliczanie stopni Celsjusza na stopnie Fahrenheita jest nieco bardziej skomplikowane niż proste przemnożenie/podzielenie, ale i tak jest to wiedza na poziomie szkoły podstawowej ;)
Aby ułatwić sobie i Wam raz na zawsze dopasowywanie przepisów anglosaskich do naszego systemu wag i miar objętości przygotowałam listę z odpowiednikami – korzystajcie :)

Objętość - z filiżanki na mililitry
(wielkości podane w filiżankach (cup), łyżkach (TS – tablespoon) lub łyżeczkach (ts – teaspoon) 
1 filiżanka = 16 łyżek = 48 łyżeczek = 240 ml
3/4 filiżanki = 12 łyżek = 36 łyżeczek = 180 ml
2/3 filiżanki = 11 łyżek = 32 łyżeczki = 160 ml
1/2 filiżanki = 8 łyżek = 24 łyżeczki = 120 ml
1/3 filiżanki = 5 ły…

Awokado - szybkie przepisy, triki na przyspieszenie dojrzewania, odmiany, zalety

Zdjęcie pochodzi ze strony bloga http://vladimiria.blogspot.com
Ponieważ zima w pełni i wybór smacznych, pełnowartościowych warzyw i owoców w sklepach staje się coraz skromniejszy (a będzie gorzej! :( ) postanowiłam przybliżyć Wam te produkty, po które warto sięgać w szczególności właśnie teraz, kiedy łatwo doprowadzić organizm do stanu niedoborów ważnych składników odżywczych. Na pierwszy ogień idzie awokado.
Dojrzewanie W sklepach najczęściej możemy znaleźć twarde awokado - niektórzy zrażają się do tego cennego owocu po spróbowaniu zielonej bryłki, której można użyć w celach samoobrony, ale nic dobrego nie da się powiedzieć o jej walorach smakowych :)  Awokado nie osiąga dojrzałości na gałęziach, a dopiero po zerwaniu i to tylko w odpowiednich warunkach: Temperatura - awokado nie dojrzewa w lodówce; jeśli kupisz dojrzałe awokado i chcesz przedłużyć jego trwałość, owiń je szczelnie folią spożywczą tak, aby odciąć dopływ tlenu i przechowuj w lodówce nie dłużej niż 5 dni.Awokado dojrzewa po…

Owsiane ciasto bananowo-daktylowe z kremem czekoladowym 85% kakao

Tym razem przepis wypatrzony na blogu Arbuzowedaiquiri - wiedziałam od pierwszego przeczytania, że muszę go zrobić - i oto jest. Ciasto owsiano-daktylowo-bananowe warte grzechu i warte polecenia z przynajmniej trzech powodów: po pierwsze jest pyszne. Po drugie nie zawiera dodatku cukru. Po trzecie nie zawiera mąk. A przy tym jest proste do zrobienia. Więc powodów jest nawet więcej niż trzy :) Ciasto ma bardzo głęboki smak, intensywny ale jednocześnie stonowany - połączenie smaków jest harmonijne i daje całościowe doznanie, nie jest to kawalkada smaków, która atakuje kubeczki smakowe tylko powolna, ciepła, spokojna pyszność. Ciasto kojarzy mi się zimowo i jest doskonałym dodatkiem do wieczornej herbaty gdy zima za oknem - która jak na złość w nosie ma to, że ja mam jej dość i bardzo bym chciała doszukać się w ogrodzie hiacyntów nieśmiało wychylających zielone pędy ze zmarzniętej ziemi. Jeśli nie próbowaliście dotąd ciasta pieczonego na bananowej bazie (polecałam Wam już to rozwiązanie…