Przejdź do głównej zawartości

Proteinowe ptasie mleczko light z dietetycznym sosem Choco46


Jakiś czas temu na profilu FB trenera fitness Mariusza Mroza pojawił się przepis na proteinowe ptasie mleczko - byłam nieco sceptyczna gdy go przeczytałam, nie jestem fanką przepisów opartych na żelatynie, bo zwykle mam kłopot z jej równym rozprowadzeniem, i nie bardzo wierzyłam, że konsystencja gotowego deseru może faktycznie przypominać ptasie mleczko. Na szczęście mój sceptycyzm był mocno przesadzony a ten deser zrobiłam od początku grudnia już 6 razy :) 

Polubiłam go jeszcze bardziej, kiedy połączyłam go z kupionym w Guiltfree.pl sosem czekoladowym Choco46. 30ml tego sosu, czyli 2 solidne łyżki, ma tylko 46kcal (dlatego tak się nazywa :) ). Sos jest bardzo, bardzo gęsty, smakuje autentycznie czekoladowo (zawiera odtłuszczone kakao) i ma naturalnie słodki smak, nie wyczuwam posmaków słodzików. Dzięki temu, że jest gęsty, jest też bardzo wydajny :)
Bazę ptasiego mleczka stanowi twaróg sernikowy oraz odżywka białkowa. Ja stosuję odżywkę polskiej firmy Olimp, 100% koncentrat białek serwatkowych WPC; kupuję ją w Decathlonie i co ciekawe kosztuje tam mniej niż na stronie producenta :)
Deser jest bajecznie prosty i szybki w przygotowaniu, smakuje przepysznie, jest niskokaloryczny, niskowęglowodanowy, wysokobiałkowy... Czy można chcieć czegoś więcej? Koniecznie wypróbujcie przepis!




NISKOWĘGLOWODANOWE WRAPSY Z FARSZEM PIECZARKOWYM Z HARISSĄ

Pomysł: FitFoodFan na podstawie przepisu M.Mroza
Wartości odżywcze na 1 porcję (1/2 miski): 139kcal, 17g białka, 9g węglowodanów, 3,7g tłuszczu
Składniki (2 porcje)

Wykonanie 
  • Twaróg zmiksować z mlekiem, słodzikiem i odżywką białkową do uzyskania jednolitej masy
  • Żelatynę zalać wrzątkiem, mieszać łyżką do całkowitego rozpuszczenia
  • Cały czas miksując masę mleczną wlać do niej roztwór żelatyny
  • Miksować jeszcze parę minut do uzyskania dużej ilości bąbelków
  • Miskę o pojemności minimum 500ml wyłożyć folią spożywczą, wlać do tak przygotowanego naczynia masę deserową i wstawić do lodówki do stężenia (około 2-3 godziny)
  • Gotowy deser wyłożyć na półmisek, pokroić na kawałki, podawać polane sosem lub z kawałkami owoców

Komentarze

  1. Oj tak :) Od ponad dwóch miesięcy zdecydowanie mój ulubiony :)

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Popularne posty z tego bloga

Uniwersalny przelicznik kuchennych miar i wag czyli ile waży filiżanka mąki, ile to jest 1 oz oleju i jak przeliczyć F na C?

Wiem, że wiele spośród Was równie często jak ja sięga do anglojęzycznych przepisów. Niby każdy wie ile to uncja, ale gdy czytam przepis zawsze szukam w internecie kalkulatora miar i wag aby sprawdzić czy dobrze liczę. Podobnie z temperaturami pieczenia – tu akurat czuję się bardziej usprawiedliwiona, bo przeliczanie stopni Celsjusza na stopnie Fahrenheita jest nieco bardziej skomplikowane niż proste przemnożenie/podzielenie, ale i tak jest to wiedza na poziomie szkoły podstawowej ;)
Aby ułatwić sobie i Wam raz na zawsze dopasowywanie przepisów anglosaskich do naszego systemu wag i miar objętości przygotowałam listę z odpowiednikami – korzystajcie :)

Objętość - z filiżanki na mililitry
(wielkości podane w filiżankach (cup), łyżkach (TS – tablespoon) lub łyżeczkach (ts – teaspoon) 
1 filiżanka = 16 łyżek = 48 łyżeczek = 240 ml
3/4 filiżanki = 12 łyżek = 36 łyżeczek = 180 ml
2/3 filiżanki = 11 łyżek = 32 łyżeczki = 160 ml
1/2 filiżanki = 8 łyżek = 24 łyżeczki = 120 ml
1/3 filiżanki = 5 ły…

Chleb jakiego nie znacie czyli jak wykorzystać pulpę z sokowirówki

O tym, że soki z warzyw są kopalnią cennych składników każdy wie (no, prawie każdy). O tym, że dość łatwo jest je zrobić wie ten, kto próbował. Wiele osób zadaje sobie jednak pytanie, czy jest sens robić soki warzywne, skoro tak wielką część wykorzystanych warzyw trzeba wyrzucić? Gdyby ta część była kompletnie bezwartościowa a wszystkie cenne składniki kumulowały się w soku, nie byłoby problemu - ale tak nie jest! Pulpa pozostająca po zrobieniu soku z marchewki, buraczków czy selera jest tak samo, jeśli nie bardziej cenna niż sok.
W procesie robienia soku z warzyw wszystkie węglowodany (głównie cukry) trafiają do soku - pozostała pulpa warzywna nie zawiera węglowodanów. Jednocześnie w soku z warzyw nie ma ani grama białka - całe białko pozostaje w pulpie! To oznacza, że pulpa jest uboga w proste węglowodany za to bogata w cenne białko :) W efekcie 1 kromka buraczkowego pieczywa ma mniej niż 1,5g węglowodanów i prawie 3,5g białka. Piękne proporcje!
Wymyśliłam jak wykorzystać tę pulpę - m…

Owsiane ciasto bananowo-daktylowe z kremem czekoladowym 85% kakao

Tym razem przepis wypatrzony na blogu Arbuzowedaiquiri - wiedziałam od pierwszego przeczytania, że muszę go zrobić - i oto jest. Ciasto owsiano-daktylowo-bananowe warte grzechu i warte polecenia z przynajmniej trzech powodów: po pierwsze jest pyszne. Po drugie nie zawiera dodatku cukru. Po trzecie nie zawiera mąk. A przy tym jest proste do zrobienia. Więc powodów jest nawet więcej niż trzy :) Ciasto ma bardzo głęboki smak, intensywny ale jednocześnie stonowany - połączenie smaków jest harmonijne i daje całościowe doznanie, nie jest to kawalkada smaków, która atakuje kubeczki smakowe tylko powolna, ciepła, spokojna pyszność. Ciasto kojarzy mi się zimowo i jest doskonałym dodatkiem do wieczornej herbaty gdy zima za oknem - która jak na złość w nosie ma to, że ja mam jej dość i bardzo bym chciała doszukać się w ogrodzie hiacyntów nieśmiało wychylających zielone pędy ze zmarzniętej ziemi. Jeśli nie próbowaliście dotąd ciasta pieczonego na bananowej bazie (polecałam Wam już to rozwiązanie…