Przejdź do głównej zawartości

Orient Express czyli Lekki kebab z miętą i sezamem oraz z sałatką z balsamico



To danie to dowód na to, że skomplikowana forma może być bardzo prosta do przygotowania a przygotowanie orzeźwiającego, lekkiego obiadu w bliskowschodnim klimacie może zająć zaledwie kwadrans i nie wymagać żadnych specjalnych umiejętności.
Przyznam, że zabierając się za kebaby z kurczaka byłam nieco sceptyczna - obawiałam się, że chude drobiowe mięso będzie się słabo kleić do patyczka; na szczęście chwyciłam swój sceptycyzm za rogi i mogę was z ręką na sercu zapewnić, że pierś z kurczaka znakomicie sprawdzi się w roli, w której zwykle króluje, co tu kryć, bardzo tłuste baranie mięcho. Lekkie kebaby uzupełniłam prostą sałatką/surówką, której duszy nadało kilka esów-floresów z balsamico oraz soczewicą. Estetom polecam zastąpić soczewicę zieloną pomarańczową - ja miałam pod ręką akurat zieloną, co smakowo jest bez znaczenia, ale żałuję, że nie miałam możliwości sparować słonecznej żółci kukurydzy z delikatnym pomarańczem drobnych ziarenek soczewicy.
Sezam, mięta, balsamico to intensywne smaki, które pięknie do siebie pasują, a łagodzi je i łączy ze sobą harmonijnie dodatek ricotty. Naprawdę polecam!



Drobiowy Kebab z miętą i sezamem

Pomysł: FitFoodFan 

Składniki (4 porcje)
  • garść natki pietruszki i świeżej mięty
  • 3 cebulki
  • 400g piersi z kurczaka
  • 1 jajko
  • 1 łyżka ricotty
  • sól, pieprz
  • 2 łyżki oliwy
  • 2 łyżki sezamu
  • do podania: zielona soczewica, kukurydza z puszki (niesłodzona), gęsty sos balsamico (tradycyjny, a dla liczących kalorie balsamico zero kcal z Walden Farms), mix sałat

Wykonanie 
  • Jeśli kebab ma być grillowany, patyczki trzeba na kilka godzin namoczyć w wodzie, inaczej się spalą! Przy smażeniu na patelni (ja tak zrobiłam) nie ma takiej potrzeby.
  • Wymieszać w misce posiekaną cebulkę, zmielone mięso, siekane zioła, jajko, ricottę i przyprawy.
  • Mokrymi dłońmi ugniatać/obklejać masę kebabową wokół patyczków.
  • Na patelni rozgrzać oliwę, ułożyć na niej delikatnie kebaby. Kiedy spód się zetnie i ścięcie mięsa dojdzie do połowy grubości kebabu, ostrożnie przekręć go na drugą stronę. Ważne,żeby doczekać do momentu, gdy mięso bieleje (i ścina się) przy patyczku.
  • Gorące kebaby obtoczyć w sezamie.
  • Podawać z soczewicą i przygotowaną wcześniej sałatką.

Komentarze

  1. super pomysł z tym sezamem.ja polecam kebab na patyku owijany boczkiem..
    http://gotujenacodzien.blogspot.com/2014/05/kebabiki-na-patyku-owijane-boczkiem.html

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No boczku to u mnie nie uświadczysz... ;)

      Usuń
  2. Takie kebaby to można jeść bez wyrzutów sumienia co się właśnie zjadło :)

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Popularne posty z tego bloga

Uniwersalny przelicznik kuchennych miar i wag czyli ile waży filiżanka mąki, ile to jest 1 oz oleju i jak przeliczyć F na C?

Wiem, że wiele spośród Was równie często jak ja sięga do anglojęzycznych przepisów. Niby każdy wie ile to uncja, ale gdy czytam przepis zawsze szukam w internecie kalkulatora miar i wag aby sprawdzić czy dobrze liczę. Podobnie z temperaturami pieczenia – tu akurat czuję się bardziej usprawiedliwiona, bo przeliczanie stopni Celsjusza na stopnie Fahrenheita jest nieco bardziej skomplikowane niż proste przemnożenie/podzielenie, ale i tak jest to wiedza na poziomie szkoły podstawowej ;)
Aby ułatwić sobie i Wam raz na zawsze dopasowywanie przepisów anglosaskich do naszego systemu wag i miar objętości przygotowałam listę z odpowiednikami – korzystajcie :)

Objętość - z filiżanki na mililitry
(wielkości podane w filiżankach (cup), łyżkach (TS – tablespoon) lub łyżeczkach (ts – teaspoon) 
1 filiżanka = 16 łyżek = 48 łyżeczek = 240 ml
3/4 filiżanki = 12 łyżek = 36 łyżeczek = 180 ml
2/3 filiżanki = 11 łyżek = 32 łyżeczki = 160 ml
1/2 filiżanki = 8 łyżek = 24 łyżeczki = 120 ml
1/3 filiżanki = 5 ły…

Awokado - szybkie przepisy, triki na przyspieszenie dojrzewania, odmiany, zalety

Zdjęcie pochodzi ze strony bloga http://vladimiria.blogspot.com
Ponieważ zima w pełni i wybór smacznych, pełnowartościowych warzyw i owoców w sklepach staje się coraz skromniejszy (a będzie gorzej! :( ) postanowiłam przybliżyć Wam te produkty, po które warto sięgać w szczególności właśnie teraz, kiedy łatwo doprowadzić organizm do stanu niedoborów ważnych składników odżywczych. Na pierwszy ogień idzie awokado.
Dojrzewanie W sklepach najczęściej możemy znaleźć twarde awokado - niektórzy zrażają się do tego cennego owocu po spróbowaniu zielonej bryłki, której można użyć w celach samoobrony, ale nic dobrego nie da się powiedzieć o jej walorach smakowych :)  Awokado nie osiąga dojrzałości na gałęziach, a dopiero po zerwaniu i to tylko w odpowiednich warunkach: Temperatura - awokado nie dojrzewa w lodówce; jeśli kupisz dojrzałe awokado i chcesz przedłużyć jego trwałość, owiń je szczelnie folią spożywczą tak, aby odciąć dopływ tlenu i przechowuj w lodówce nie dłużej niż 5 dni.Awokado dojrzewa po…

Owsiane ciasto bananowo-daktylowe z kremem czekoladowym 85% kakao

Tym razem przepis wypatrzony na blogu Arbuzowedaiquiri - wiedziałam od pierwszego przeczytania, że muszę go zrobić - i oto jest. Ciasto owsiano-daktylowo-bananowe warte grzechu i warte polecenia z przynajmniej trzech powodów: po pierwsze jest pyszne. Po drugie nie zawiera dodatku cukru. Po trzecie nie zawiera mąk. A przy tym jest proste do zrobienia. Więc powodów jest nawet więcej niż trzy :) Ciasto ma bardzo głęboki smak, intensywny ale jednocześnie stonowany - połączenie smaków jest harmonijne i daje całościowe doznanie, nie jest to kawalkada smaków, która atakuje kubeczki smakowe tylko powolna, ciepła, spokojna pyszność. Ciasto kojarzy mi się zimowo i jest doskonałym dodatkiem do wieczornej herbaty gdy zima za oknem - która jak na złość w nosie ma to, że ja mam jej dość i bardzo bym chciała doszukać się w ogrodzie hiacyntów nieśmiało wychylających zielone pędy ze zmarzniętej ziemi. Jeśli nie próbowaliście dotąd ciasta pieczonego na bananowej bazie (polecałam Wam już to rozwiązanie…