Przejdź do głównej zawartości

Leciutki waniliowy sernik z truskawkami (70kcal!) i test galaretki Free Food


Sezon truskawkowy w pełni, koniecznie trzeba to wykorzystać i mam nadzieję, że to robicie! Ja zjadam każdego dnia minimum pół kilograma truskawek, w jogurtach, smoothie, solo, 5 kg zamroziłam jako zblendowaną masę (w zimie rewelacyjnie smakuje do ryżu albo naleśników*), zrobiłam swoje pierwsze lody -oczywiście truskawkowe. Czas aby do tej listy dołożyć także ciasto.
Z racji na upały padło na sernik na zimno a ponieważ niedawno zaopatrzyłam się w buteleczkę wanilii burbońskiej - sernik musiał być waniliowy. Przy okazji ostatnich zakupów w Guiltfree skusiłam się na galaretkę Simply Delish i także ona wylądowała w tym przepisie. 

Wanilia burbońska z Madagaskaru (podobno najlepsza na świecie) i galaretka truskawkowa Simply Delish.

Galaretka Simply Delish to ciekawy produkt, podobny do Walden Farms, bo niemal nie zawiera kalorii - półlitrowa micha galaretki ma 12kcal, a więc tyle co nic. Skusiło mnie też to, że to produkt z RPA - chyba jedyny w mojej kuchni z tego kraju :) Galaretka smakuje truskawkowo, jak zwykła galaretka.  Ciekawe jest w niej to, że zastyga w temperaturze pokojowej, a nie w lodówce. Zgodnie z informacjami na stronie produktu: "galaretka Simply Delish:
  • ma niskie IG (indeks glikemiczny)
  • nie zawiera żelatyny, tartrazyny ani konserwantów, 
  • jest odpowiednia dla diabetyków 
  • jest odpowiednia dla wegetarian, i wegan, nie zawiera nabiału, jajek, ryb
  • jest bez cukru"

A do tego: "Produkty Simply Delish to tzw. Free Food - są tak niskokaloryczne, że możesz ich jeść tyle ile chcesz w ramach niskokalorycznej diety odchudzającej."  :) 

Dobra informacja - żelowana jest karagenem (z glonów morskich). Niestety jest słodzona m.in. aspartamem, ale kilka razy w roku jestem w stanie przymknąć na to oko - dostępne w sklepach galaretki nie są od niej w niczym lepsze i oczywiście nic nie zastąpi galaretki zrobionej samodzielnie.Oprócz tego do ciasta wykorzystałam serek 0% President oraz zwykły serek 8,5% do serników.


Składniki sernika

* Uwaga o mrożeniu truskawek: jeśli możecie wygospodarować kilkanaście centymetrów sześciennych w zamrażalniku, spróbujcie tej metody. Truskawki zamrożone w formie zblendowanej (nie na gładką masę, po prostu rozdrobnione mikserem lub blenderem na pulpę) mają inny smak niż truskawki mrożone w całości, które można kupić w supermarkecie. 
Tajemnica tej różnicy tkwi w strukturze truskawek i fakcie, że zawierają sporo wody. W trakcie formowania się kryształów lodu uszkodzone zostają struktury komórkowe truskawki, powodując utratę jędrności - to dlatego po rozmrożeniu takie truskawki wyglądają nieładnie i mają inny smak niż świeże. To samo dotyczy wszystkich owoców miękkich/jagodowych i warzyw kapustnych. Rozdrobnienie truskawek zmniejsza szkodliwy wpływ  mrożenia dla struktury białek i dzięki temu po rozmrożeniu taka pulpa truskawkowa ma taki sam smak jak ze świeżych owoców, zachowuje też intensywnie czerwony kolor.
Pojemniki na żywność wykładam woreczkami do mrożenia i do takiego pojemnika wlewam truskawkową pulpę i wstawiam do zamrażalnika. Po zamrożeniu wyjmuję woreczki z pojemników i zawiązuję (dopiero teraz, żeby dokładnie wycisnąć z woreczka nadmiar powietrza). Takie truskawkowe kostki wielkości 10x10x5cm układam jedna na drugiej w zamrażarce i wyciągam przez całą zimę pojedyncze porcje do deserów, obiadów i jogurtów.


Ultralekki sernik waniliowy z truskawkami i galaretką Simply Delish

Pomysł: FitFoodFan

Składniki 

/1 forma 28 cm, 12 kawałków/

na 1 kawałek: 71kcal / 7,76g białka / 6,27g węglowodnów / 1,36g tłuszczu

Wykonanie

      • Do misy miksera wrzuć oba cukry i słodzidła i miksuj około 2-3 minut, aż składniki się dokładnie połączą. To sernik na zimno, więc masa nie ma być puszysta. 
      • Żelatynę wsyp do około 60-70  ml gorącej wody i dokładnie rozpuść. Do rozpuszczonej żelatyny dodaj parę łyżek masy serowej i dokładnie wymieszaj.
      • Tak ochłodzoną żelatynę wlewaj bardzo powoli do masy sernikowej cały czas miksując.
      • Masę wylej do tortownicy i odstaw do lodówki.
      • Gdy masa jogurtowa lekko stężeje poukładaj na niej truskawki. Ja wolę układać owoce zanim masa w pełni stężeje, tak, aby lekko się w nią zapadły.
      • Przygotuj galaretkę według opisu na opakowaniu zmniejszając ilość wody o 50ml.
      • Gdy galaretka lekko stężeje zalej nią sernik z truskawkami i wstaw do lodówki na minimum 2-3 godziny aż się mocno schłodzi.
      Podawaj z dowolnymi dodatkami lub jako samodzielny deser. Córci przygotowałam do sernika prawdziwą bitą śmietanę:

        a swoją porcję zjadłam z dipem marshmallow:

        Komentarze

        1. Pozdrawiam serdecznie i chciałabym zaprosić Ciebie na stronę znajdzprzepisy.pl oraz do dodania swojego bloga na listę TOP BLOGI, gdzie dołączyło już ponad 1300 blogerów! ;)

          Byłoby mi bardzo miło, jakby i Twoje prepisy znalazły się u nas i tym samym trafiły do jeszcze większego grona odbiorców!

          Przepraszam, że tutaj piszę, ale nie znalazłam danych kont. na blogu :)
          Życzę miłego dnia!

          OdpowiedzUsuń
        2. Naprawdę mega lekki ;) Ciekawi mnie w sumie ten dip marshmallow. Jak coś, co nie ma kalorii, może mieć smak... Hmm, i nie piszę tego w żadnym negatywnym wydźwięku, po prostu mnie to zastanawia i z czystej ciekawości chciałabym spróbować. :P

          OdpowiedzUsuń
          Odpowiedzi
          1. Ja tak samo pomyślałam gdy tylko przeczytałam na jakimś blogu o "waldenach". Wiesz, z tym smakiem, to ja to sobie tłumaczę tak: są rzeczy o bardzo intensywnym smaku, które mają śladowe kalorie: to np. przyprawy. pomyśl o smaku chili, octu, cytryny, cynamonu, pieprzu, bazylii... to rzeczy, których ilość mniejsza od szczypty nadaje smak całemu talerzowi gotowej potrawy. I tak sobie właśnie rozkładam na czynniki pierwsze te wszystkie produkty :)

            Usuń
        3. Naprawdę zwraca Pani uwagę na składy, czy to taka pusta deklaracja? W galaretce w składzie jest E220 - dwutlenek siarki, czerwień koszenilowa, aspartam, sacharyna. Pycha!



          OdpowiedzUsuń
          Odpowiedzi
          1. Owszem, zwracam. Napisałam przecież w treści posta, że skład jest daleki od ideału i że pozwoliłabym sobie na taką galaretkę jedynie kilka razy do roku. Zarówno o dwutlenku siarki, jak i o aspartamie nie raz wypowiadałam się krytycznie, nie wiem więc skąd zarzut o puste deklaracje? Staram się wybierać jak najlepsze pod względem składu produkty i takie dominują w mojej diecie. Ale nie jestem ortodoksem i czasem pozwolę sobie na rzeczy o mniej doskonałym składzie a nawet - proszę sobie wyobrazić - zdarza mi się napić coca coli! Pozdrawiam :)

            Usuń

        Prześlij komentarz

        Popularne posty z tego bloga

        Uniwersalny przelicznik kuchennych miar i wag czyli ile waży filiżanka mąki, ile to jest 1 oz oleju i jak przeliczyć F na C?

        Wiem, że wiele spośród Was równie często jak ja sięga do anglojęzycznych przepisów. Niby każdy wie ile to uncja, ale gdy czytam przepis zawsze szukam w internecie kalkulatora miar i wag aby sprawdzić czy dobrze liczę. Podobnie z temperaturami pieczenia – tu akurat czuję się bardziej usprawiedliwiona, bo przeliczanie stopni Celsjusza na stopnie Fahrenheita jest nieco bardziej skomplikowane niż proste przemnożenie/podzielenie, ale i tak jest to wiedza na poziomie szkoły podstawowej ;)
        Aby ułatwić sobie i Wam raz na zawsze dopasowywanie przepisów anglosaskich do naszego systemu wag i miar objętości przygotowałam listę z odpowiednikami – korzystajcie :)

        Objętość - z filiżanki na mililitry
        (wielkości podane w filiżankach (cup), łyżkach (TS – tablespoon) lub łyżeczkach (ts – teaspoon) 
        1 filiżanka = 16 łyżek = 48 łyżeczek = 240 ml
        3/4 filiżanki = 12 łyżek = 36 łyżeczek = 180 ml
        2/3 filiżanki = 11 łyżek = 32 łyżeczki = 160 ml
        1/2 filiżanki = 8 łyżek = 24 łyżeczki = 120 ml
        1/3 filiżanki = 5 ły…

        Awokado - szybkie przepisy, triki na przyspieszenie dojrzewania, odmiany, zalety

        Zdjęcie pochodzi ze strony bloga http://vladimiria.blogspot.com
        Ponieważ zima w pełni i wybór smacznych, pełnowartościowych warzyw i owoców w sklepach staje się coraz skromniejszy (a będzie gorzej! :( ) postanowiłam przybliżyć Wam te produkty, po które warto sięgać w szczególności właśnie teraz, kiedy łatwo doprowadzić organizm do stanu niedoborów ważnych składników odżywczych. Na pierwszy ogień idzie awokado.
        Dojrzewanie W sklepach najczęściej możemy znaleźć twarde awokado - niektórzy zrażają się do tego cennego owocu po spróbowaniu zielonej bryłki, której można użyć w celach samoobrony, ale nic dobrego nie da się powiedzieć o jej walorach smakowych :)  Awokado nie osiąga dojrzałości na gałęziach, a dopiero po zerwaniu i to tylko w odpowiednich warunkach: Temperatura - awokado nie dojrzewa w lodówce; jeśli kupisz dojrzałe awokado i chcesz przedłużyć jego trwałość, owiń je szczelnie folią spożywczą tak, aby odciąć dopływ tlenu i przechowuj w lodówce nie dłużej niż 5 dni.Awokado dojrzewa po…

        Owsiane ciasto bananowo-daktylowe z kremem czekoladowym 85% kakao

        Tym razem przepis wypatrzony na blogu Arbuzowedaiquiri - wiedziałam od pierwszego przeczytania, że muszę go zrobić - i oto jest. Ciasto owsiano-daktylowo-bananowe warte grzechu i warte polecenia z przynajmniej trzech powodów: po pierwsze jest pyszne. Po drugie nie zawiera dodatku cukru. Po trzecie nie zawiera mąk. A przy tym jest proste do zrobienia. Więc powodów jest nawet więcej niż trzy :) Ciasto ma bardzo głęboki smak, intensywny ale jednocześnie stonowany - połączenie smaków jest harmonijne i daje całościowe doznanie, nie jest to kawalkada smaków, która atakuje kubeczki smakowe tylko powolna, ciepła, spokojna pyszność. Ciasto kojarzy mi się zimowo i jest doskonałym dodatkiem do wieczornej herbaty gdy zima za oknem - która jak na złość w nosie ma to, że ja mam jej dość i bardzo bym chciała doszukać się w ogrodzie hiacyntów nieśmiało wychylających zielone pędy ze zmarzniętej ziemi. Jeśli nie próbowaliście dotąd ciasta pieczonego na bananowej bazie (polecałam Wam już to rozwiązanie…