Przejdź do głównej zawartości

Bananowo-migdałowe lekkie kluseczki z sosem niskowęglowodanowym Hershey's



Dzisiejszy przepis to kolejna wariacja przepisu oryginalnie zaczerpniętego z bloga Kuchnia w wersji light - kluseczki bananowo kokosowe z sosem śliwkowo-orzechowym pokazywałam Wam w piątek. Ponieważ przepis bazowy stwarza olbrzymie możliwości modyfikacji, chciałabym pokazać Wam dziś jedną z nich i zachęcić do własnych eksperymentów.
Tym razem zamiast mąki kokosowej użyłam mąki migdałowej Afruse - to najmniej kaloryczna mąka migdałowa, jaką udało mi się kupić w Polsce. Jest bardzo drobno mielona i bardzo delikatna, kiedy rozciera się ją między palcami czuć, że faktycznie ma niedużą zawartość tłuszczu i w niczym nie przypomina mielonych migdałów, jest też delikatna w smaku i dlatego dobrze nadaje się do słodkich i wytrawnych przepisów, smak migdałów nie jest dominujący.
Ciasto przygotowałam z mieszanki sera półtłustego i jogurtu bałkańskiego - takie ciasto jest niezwykle delikatne, kluseczki dosłownie rozpływają się w ustach. Słodycz kluseczkom nadają dojrzałe banany, nie ma więc potrzeby dodatkowego dosładzania ciasta. Kluseczki polałam sosem truskawkowym Hershey's - 2 łyżki tego sosu praktycznie nie mają kalorii :) Jest naturalnie truskawkowy w smaku. Jest bardzo słodki i naprawdę doskonale pasuje do jogurtów czy deserów, wystarczą 2-3 łyżki, żeby cała porcja smakowała mocno słodko i mocno truskawkowo. Podobnie jak w przypadku czekoladowej wersji sos nie wyczuwam w nim posmaku słodzików, co zapisuję mu bardzo na plus bo jestem bardzo wyczulona na nieprzyjemne posmaki sztucznych substancji słodzących.



BANANOWo-migdałowe lekkie kluseczki kładzione

Pomysł: FitFoodFan 
Wartości odżywcze na 1 porcję: 285kcal, 14,5g białka, 43g węglowodanów, 4g błonnika, 8,6g tłuszczu

Składniki (3 porcje)

Wykonanie 
  • Twaróg zmiksować blenderem z bananem, twarogiem, jogurtem i jajkiem, dodać skrobię i mąkę; ciasto będzie dość rzadkie, jak gęste ciasto naleśnikowe
  • Zagotować wodę w dużym garnku
  • Odmierzać łyżką porcje ciasta i wkładać je delikatnie do wrzątku, wyławiać łyżką cedzakową po wypłynięciu na powierzchnię
  • Podawać polane sosem owocowym

Komentarze

  1. Czy te sosy rzeczywiscie smakują "naturalnie"? Bo zamówiłam masło orzechowe 0 kcal i jest paskudne wedlug mnie, nie ma nic wspólnego z normalnym :( chciałam wypróbować te sosy ale nie wiem czy znowu nie stracę pieniędzy stąd pytanie :)

    OdpowiedzUsuń
  2. To zupełnie inne produkt. Waldeny mają zero, no wiadomo, że jak cos ma zero, to nie będzie smakować jak czekolada - cudów nie ma. Te sosy są przeeprzepyszne i ani trochę nie smakują dietetycznie :)

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Popularne posty z tego bloga

Uniwersalny przelicznik kuchennych miar i wag czyli ile waży filiżanka mąki, ile to jest 1 oz oleju i jak przeliczyć F na C?

Wiem, że wiele spośród Was równie często jak ja sięga do anglojęzycznych przepisów. Niby każdy wie ile to uncja, ale gdy czytam przepis zawsze szukam w internecie kalkulatora miar i wag aby sprawdzić czy dobrze liczę. Podobnie z temperaturami pieczenia – tu akurat czuję się bardziej usprawiedliwiona, bo przeliczanie stopni Celsjusza na stopnie Fahrenheita jest nieco bardziej skomplikowane niż proste przemnożenie/podzielenie, ale i tak jest to wiedza na poziomie szkoły podstawowej ;)
Aby ułatwić sobie i Wam raz na zawsze dopasowywanie przepisów anglosaskich do naszego systemu wag i miar objętości przygotowałam listę z odpowiednikami – korzystajcie :)

Objętość - z filiżanki na mililitry
(wielkości podane w filiżankach (cup), łyżkach (TS – tablespoon) lub łyżeczkach (ts – teaspoon) 
1 filiżanka = 16 łyżek = 48 łyżeczek = 240 ml
3/4 filiżanki = 12 łyżek = 36 łyżeczek = 180 ml
2/3 filiżanki = 11 łyżek = 32 łyżeczki = 160 ml
1/2 filiżanki = 8 łyżek = 24 łyżeczki = 120 ml
1/3 filiżanki = 5 ły…

Awokado - szybkie przepisy, triki na przyspieszenie dojrzewania, odmiany, zalety

Zdjęcie pochodzi ze strony bloga http://vladimiria.blogspot.com
Ponieważ zima w pełni i wybór smacznych, pełnowartościowych warzyw i owoców w sklepach staje się coraz skromniejszy (a będzie gorzej! :( ) postanowiłam przybliżyć Wam te produkty, po które warto sięgać w szczególności właśnie teraz, kiedy łatwo doprowadzić organizm do stanu niedoborów ważnych składników odżywczych. Na pierwszy ogień idzie awokado.
Dojrzewanie W sklepach najczęściej możemy znaleźć twarde awokado - niektórzy zrażają się do tego cennego owocu po spróbowaniu zielonej bryłki, której można użyć w celach samoobrony, ale nic dobrego nie da się powiedzieć o jej walorach smakowych :)  Awokado nie osiąga dojrzałości na gałęziach, a dopiero po zerwaniu i to tylko w odpowiednich warunkach: Temperatura - awokado nie dojrzewa w lodówce; jeśli kupisz dojrzałe awokado i chcesz przedłużyć jego trwałość, owiń je szczelnie folią spożywczą tak, aby odciąć dopływ tlenu i przechowuj w lodówce nie dłużej niż 5 dni.Awokado dojrzewa po…

Owsiane ciasto bananowo-daktylowe z kremem czekoladowym 85% kakao

Tym razem przepis wypatrzony na blogu Arbuzowedaiquiri - wiedziałam od pierwszego przeczytania, że muszę go zrobić - i oto jest. Ciasto owsiano-daktylowo-bananowe warte grzechu i warte polecenia z przynajmniej trzech powodów: po pierwsze jest pyszne. Po drugie nie zawiera dodatku cukru. Po trzecie nie zawiera mąk. A przy tym jest proste do zrobienia. Więc powodów jest nawet więcej niż trzy :) Ciasto ma bardzo głęboki smak, intensywny ale jednocześnie stonowany - połączenie smaków jest harmonijne i daje całościowe doznanie, nie jest to kawalkada smaków, która atakuje kubeczki smakowe tylko powolna, ciepła, spokojna pyszność. Ciasto kojarzy mi się zimowo i jest doskonałym dodatkiem do wieczornej herbaty gdy zima za oknem - która jak na złość w nosie ma to, że ja mam jej dość i bardzo bym chciała doszukać się w ogrodzie hiacyntów nieśmiało wychylających zielone pędy ze zmarzniętej ziemi. Jeśli nie próbowaliście dotąd ciasta pieczonego na bananowej bazie (polecałam Wam już to rozwiązanie…