Przejdź do głównej zawartości

Dietetyczne ciasto proteinowe z malinami i białą czekoladą





Są takie dania, z których jestem bardzo dumna. Nieprzyzwoicie dumna. Pyszne, będące wynikiem eksperymentu, zastosowania nietypowego rozwiązania - moje własne 'dzieła'. To bardzo nieskromne co powiem, ale kiedy spróbowałam tego ciasta, pomyślałam, że jestem genialna :) Ciasto jest bardzo zbliżone smakiem do jednego z moich ulubionych Quest Bar Biała Czekolada i Maliny  - kruchy spód upiekłam z odtłuszczonej mąki kokosowej i odtłuszczonej mąki migdałowej w nim są zatopione żurawiny i kosteczki białej czekolady. Wierzchnia polewa sernikowa ma w sobie mnóstwo malin, a całość polana jest kleksami białej czekolady. Smakuje rozpustnie pysznie. A mimo to ciasto jest lekkie i niskokaloryczne.



Lekkość ciasta udało mi się osiągnąć w wyniku kilku zabiegów:
1) W kruchym cieście zrezygnowałam całkowicie z masła - zamiast tego użyłam banana;
2) Połowę mąki zastąpiłam odtłuszczonymi, niskowęglowodanowymi mąkami: kokosową i migdałową;
3) Zamiast cukru użyłam czystego erytrolu i ekstraktu owocu mnicha - roślinnych, niskokalorycznych słodzideł (korzystałam z nich też przy sernikobiszkopcie i w tamtym poście znajdziecie o nich więcej informacji)
4) Biała czekolada - wybrałam białą czekoladę bez cukru, słodzoną maltitolem;
5) Polewa z białej czekolady; do pokrycia całej blachy warstwą białej czekolady wystarczyło mi mniej niż pół tabliczki czekolady! Sekret tkwi w rozpuszczeniu czekolady z mlekiem do zyskania dość wodnistej konsystencji. W ten sposób na każdym kawałku ciasta znajduje się biała czekolada, która ma tak intensywny smak, że choć jest jej stosunkowo niewiele, ma się wrażenie, że cała sernikowa polewa składa się z białej czekolady :) Zapamiętajcie ten trik!

W dużej misce zmieszać ze sobą 3 rodzaje mąk, proszek do pieczenia, cynamon, sól, izolat białka, erytrol i lo han guo. 

Zmieszać ze sobą mokre i suche składniki ciasta. Gotową masę wylać do  formy silikonowej, piec 12 minut w 200 stopniach z termoobiegiem.

Zostawić kruchy spód do wystudzenia.

W misce zmieszać serek z Sukrinem i malinami.

Posiekaną czekoladę podgrzać na niedużym ogniu, podlać mlekiem do uzyskania bardziej wodnistej konsystencji. 




Lekkie Migdałowe Ciacho proteinowe z sernikową polewą z malin i białej czekolady

Pomysł: FitFoodFan 

Składniki (blacha 24cm)
  • 100g pszennej mąki pełnoziarnistej
  • 50g odtłuszczonej mąki kokosowej drobnej lub gruboziarnistej (użyłam mąki Tomvital)
  • 50g odtłuszczonej mąki migdałowej (użyłam mąki Afruse)
  • 1/2 łyżeczki proszku do pieczenia
  • 1 łyżeczka cynamonu
  • 40g Sukrinu (erytrol)
  • 1 1/2 łyżki Lo Han Guo
  • 75g dojrzałego banana
  • szczypta soli
  • jajko
  • 30g bezsmakowego izolatu białka serwatkowego
  • 1 jabłko
  • 30g białej czekolady bez cukru (użyłam białej czekolady marki Torras, uwielbiam opakowania tej marki :) )
  • 60g suszonych żurawin, najlepiej niesłodzonych (kupiłam w Pan Orzeszek)
  • 200g naturalnego serka homogenizowanego (użyłam OSM Garwolin)
  • 60g Sukrinu
  • 50g białej czekolady bez cukru
  • 1 łyżka mleka
  • 150 mrożonych malin


Wykonanie 
  • Piekarnik nagrzać do 200stopni.
  • W dużej misce zmieszać ze sobą 3 rodzaje mąk, proszek do pieczenia, cynamon, sól, izolat białka, erytrol i lo han guo. Do mieszanki dodać żurawiny i posiekaną czekoladę. Wymieszać tak, aby każdy kawałek czekolady i każda żurawiny były obtoczone mąką.
  • W osobnej misce rozgnieść banana i wymieszać z jajkiem. Dodać zblendowane na puree jabłko (ze skórką lub bez w zależności od tego czy zależy nam na dodatkowej porcji błonnika).
  • Zmieszać ze sobą mokre i suche składniki ciasta. Gotową masę wylać do  formy silikonowej, piec 12 minut w 200 stopniach z termoobiegiem.
  • W misce zmieszać sserek z Sukrinem i malinami.
  • Masę serową rozprowadzić na wystudzonym spodzie.
  • Posiekaną czekoladę podgrzać na niedużym ogniu, podlać mlekiem do uzyskania bardziej wodnistej konsystencji. Nie zwiększać ilości mleka, bo czekoladowa masa nie stężeje.
  • Po całej masie serowej rozlać kleksy polewy z białej czekolady.
  • Schłodzić do zastygnięcia polewy czekoladowej lub dłużej.
  • Wcinamy :)





Komentarze

  1. Wow wygląda pysznie... Zawsze myślałam, że nie można nazwać czegoś dietetycznym jeśli ma w sobie czekoladę... a tu prosze taka miła niespodzianka ! :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wszystko dzięki trikowi z jej rozwodnieniem - masa z odtłuszczonego serka smakuje, jakby cała była z czekolady :))

      Usuń
  2. Ale cudo! Dlugo czekalam na nowego posta, ale warto bylo! Musze zrobic cos w tym stylu, a juz na pewno odgapic ten spod. O matko, ale pysznosci:)

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Popularne posty z tego bloga

Uniwersalny przelicznik kuchennych miar i wag czyli ile waży filiżanka mąki, ile to jest 1 oz oleju i jak przeliczyć F na C?

Wiem, że wiele spośród Was równie często jak ja sięga do anglojęzycznych przepisów. Niby każdy wie ile to uncja, ale gdy czytam przepis zawsze szukam w internecie kalkulatora miar i wag aby sprawdzić czy dobrze liczę. Podobnie z temperaturami pieczenia – tu akurat czuję się bardziej usprawiedliwiona, bo przeliczanie stopni Celsjusza na stopnie Fahrenheita jest nieco bardziej skomplikowane niż proste przemnożenie/podzielenie, ale i tak jest to wiedza na poziomie szkoły podstawowej ;)
Aby ułatwić sobie i Wam raz na zawsze dopasowywanie przepisów anglosaskich do naszego systemu wag i miar objętości przygotowałam listę z odpowiednikami – korzystajcie :)

Objętość - z filiżanki na mililitry
(wielkości podane w filiżankach (cup), łyżkach (TS – tablespoon) lub łyżeczkach (ts – teaspoon) 
1 filiżanka = 16 łyżek = 48 łyżeczek = 240 ml
3/4 filiżanki = 12 łyżek = 36 łyżeczek = 180 ml
2/3 filiżanki = 11 łyżek = 32 łyżeczki = 160 ml
1/2 filiżanki = 8 łyżek = 24 łyżeczki = 120 ml
1/3 filiżanki = 5 ły…

Awokado - szybkie przepisy, triki na przyspieszenie dojrzewania, odmiany, zalety

Zdjęcie pochodzi ze strony bloga http://vladimiria.blogspot.com
Ponieważ zima w pełni i wybór smacznych, pełnowartościowych warzyw i owoców w sklepach staje się coraz skromniejszy (a będzie gorzej! :( ) postanowiłam przybliżyć Wam te produkty, po które warto sięgać w szczególności właśnie teraz, kiedy łatwo doprowadzić organizm do stanu niedoborów ważnych składników odżywczych. Na pierwszy ogień idzie awokado.
Dojrzewanie W sklepach najczęściej możemy znaleźć twarde awokado - niektórzy zrażają się do tego cennego owocu po spróbowaniu zielonej bryłki, której można użyć w celach samoobrony, ale nic dobrego nie da się powiedzieć o jej walorach smakowych :)  Awokado nie osiąga dojrzałości na gałęziach, a dopiero po zerwaniu i to tylko w odpowiednich warunkach: Temperatura - awokado nie dojrzewa w lodówce; jeśli kupisz dojrzałe awokado i chcesz przedłużyć jego trwałość, owiń je szczelnie folią spożywczą tak, aby odciąć dopływ tlenu i przechowuj w lodówce nie dłużej niż 5 dni.Awokado dojrzewa po…

Owsiane ciasto bananowo-daktylowe z kremem czekoladowym 85% kakao

Tym razem przepis wypatrzony na blogu Arbuzowedaiquiri - wiedziałam od pierwszego przeczytania, że muszę go zrobić - i oto jest. Ciasto owsiano-daktylowo-bananowe warte grzechu i warte polecenia z przynajmniej trzech powodów: po pierwsze jest pyszne. Po drugie nie zawiera dodatku cukru. Po trzecie nie zawiera mąk. A przy tym jest proste do zrobienia. Więc powodów jest nawet więcej niż trzy :) Ciasto ma bardzo głęboki smak, intensywny ale jednocześnie stonowany - połączenie smaków jest harmonijne i daje całościowe doznanie, nie jest to kawalkada smaków, która atakuje kubeczki smakowe tylko powolna, ciepła, spokojna pyszność. Ciasto kojarzy mi się zimowo i jest doskonałym dodatkiem do wieczornej herbaty gdy zima za oknem - która jak na złość w nosie ma to, że ja mam jej dość i bardzo bym chciała doszukać się w ogrodzie hiacyntów nieśmiało wychylających zielone pędy ze zmarzniętej ziemi. Jeśli nie próbowaliście dotąd ciasta pieczonego na bananowej bazie (polecałam Wam już to rozwiązanie…